Bardzo istotnym komponentem funkcjonowania każdej działalności gospodarczej czy jakiejkolwiek innej instytucji jest w dzisiejszych czasach marketing. Jest to element konieczny dla pozyskiwania nowych klientów czy rynkowego rozwoju, a pozyskiwanie nowych klientów jest niezbędne. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest fakt nasilającej się konkurencji w każdej branży. Marketing powinien zaś odbywać się dziś innowacyjnymi metodami, bo standardowe metody są coraz częściej nieskuteczne. To z kolei powoduje, że reklamodawcy szukają innowacyjnych form marketingu. Jedną z najlepszych jest wykorzystanie w marketingu gadżetów reklamowych, których specjalne właściwości pomagają przyciągać uwagę klientów.
Aby zobrazować powyższe tezy, dobrze jest posłużyć się konkretnym przykładem. Mogą nim być kubki reklamowe. Są one doskonałymi narzędziami marketingowymi ze względu na fakt, że są eleganckie i atrakcyjne, a także znajdują zastosowanie w życiu codziennym.
Jaka jest rola tych gadżetów w nowoczesnej reklamie? Otóż marketing w nowoczesnym wydaniu polega m. in. na przekazywaniu konkretnych informacji czy opinii poprzez osoby będące związanymi z daną firmą. Jest to tzw. marketing szeptany. W innym wypadku reklama taka może polegać na popularyzowaniu danej marki w internecie, np. poprzez dodawanie konkretnych komentarzy na różnorodnych portalach internetowych. W takich sytuacjach kubki reklamowe są idealnym narzędziem, bo przykuwają uwagę ludzi do danej firmy. Jeśli chodzi o komentarze na portalach, można np. zamieszczać tam informację, że dana firma dystrybuuje tego rodzaju gadżety i każdy, kto zdecyduje się skorzystać z oferty firmy, ma możliwość otrzymania tego rodzaju podarunku.
Inne nowoczesne metody marketingu to m. in. reklama na plakatach. Jest to rodzaj skutecznej promocji w przestrzeni miejskiej. Rzecz jasna tutaj także kubki reklamowe czy inne gadżety reklamowe muszą być wykorzystane odpowiednio, tzn. dla przykładu stanowić efektowną dekorację lub ozdobę krajobrazu danego bilbordu. Wówczas reklama tego rodzaju przykuwa uwagę. Co ważne, przykuwa ona uwagę na skalę masową, za stosunkowo niewielkie pieniądze, w porównaniu choćby z reklamą w środkach masowego przekazu. Jeśli dodatkowo jest do tego dołączona odpowiednia informacja, rezultat jest wyjątkowo dobry.