Chociaż mają to być produkty reklamowe, to jednak należy zadbać o ich odpowiednią jakość. W przeciwnym wypadku mało kto zainteresuje się niskiej jakości upominkami, a w rezultacie kampania z ich udziałem nie przyniesie pożądanych efektów. Co więcej, niskiej jakości upominki formowe mogą nawet przyczynić się do tego, że klienci zmienia zdanie na temat firmy i nie będą już chcieli korzystać z jej usług czy oferty sprzedażowej. Dlatego właśnie odpowiednie przygotowanie gadżetów dla klientów jest bardzo ważną częścią planowania każdej kampanii reklamowej, niezależnie od tego, jakie produkty czy usługi ma promować.Najpierw należy ustalić, jakie produkty wykorzysta się w ramach kampanii reklamowej. Dzięki temu będzie można określić, od kogo te gadżety firmowe się zakupi. Wiadomo, że najkorzystniej zawsze będzie kupować bezpośrednio u ich producenta, i wcale nie chodzi tutaj tylko i wyłącznie o cenę takiego zamówienia. W takim miejscu można również sprawdzić, z jakiej jakości składników i materiałów powstają wybrane gadżety dla klientów. Dzięki temu ma się większy wpływ, na to, jak wygląda produkt, z którego chce się przygotować skuteczne gadżety reklamowe.
Najczęściej na gadżety firmowe wybierane są produkty, z których można na co dzień korzystać. Dlatego właśnie ich jakość ma tym większe znaczenie, ponieważ wytrzymałe produkty pozwolą na dłuższe ich użytkowanie. Nie trudno się domyślić, że im dłużej gadżet będzie działał, tym dłużej nadrukowana na nim reklama będzie oddziaływać na klientów znajdujących siew otoczeniu.
Jednym słowem gadżety firmowe będą skuteczne tylko wtedy kiedy będą wykon ana z wysokiej jakości materiałów. To samo dotyczy nadruków, które się na tych produktach będą znajdowały. Wszak by gadżet reklamowy w pełni spełniał swoją funkcję, to koniecznie musi mieć nadrukowane hasła reklamowe i tym podobne elementy. Warto zatem zadbać o to, by całość była czytelna, ale również i trwale przymocowana do powierzchni upominków dla klientów. Dzięki temu treść nadruku będzie widoczna dla większego grona potencjalnych odbiorców kampanii reklamowej.